New-Zealand!

Nog even een korte update voordat ik zometeen (19:50 plaatselijk tijd) richting Nieuw-Zeeland vlieg.

Ik heb geprobeerdde autote verkopen maar helaaszonder succes. Momenteel zijn er weinig backpackers in Australie en helemaal niet in Sydney. Het weer in Europa isgedurende deze periode beter en je zult nu meer backpackers aantreffen in Cairns, Darwin en Broome waar het veel warmer is (rond de 30 graden).

Als gevolg hiervan heb ik besloten eerst naar Nieuw-Zeeland te gaan. Nieuw-Zeeland (Auckland) is namelijk'slecht' 3 vliegen vanaf Australie. Hier blijf ik ruim 6 weken voordat ik weer terugvlieg vanaf het vliegveld in Christchurch naar Sydney.Iedermet enige geografische kennis van Nieuw-Zeelandzal hebben opgemerkt dat ik beide eilanden, zowel het Noorder- als het Zuider-Eiland ga bezoeken.

Vanwege m'n beperkte budget en omdat ik geen zin hebom met een georganiseerde reismee te gaan, zal ik de komende tijd overnachten in een tent. Nieuw-Zeeland heeft de mooiste 'hikingtracks' ter wereld en een aantal van deze wil ik zeker gaan lopen. Een van de mooiste dingen die ik in Australie heb gedaan is de 'Overlandtrack' op Tasmanie. De natuur in Nieuw-Zeeland schijnt de overtreffende trap te zijn van dat opTasmanie (en dat was al adembenemend...!)

Om in deze Nationale parken te geraken zal ik gaan liften. Vanwege wederom m'n beperkte budget en omdat ik geen zin heb in een georganiseerde busreis of het openbaar vervoer.

Naast een tent en een goede slaapzak, neem ik uiteraard wat visgereimee omeen avondmaal te vangen in de rivier of zee.Dit zou toch een welkome aanvulling zijn om 'm rantsoen van rijst en noodels....)

Maar hier ga ik het bij laten, wanneer jullie dit lezen zit ik waarschijnlijk in het vliegtuig of ben ik al geland in Auckland. Omdat ik de goedkoopste vlucht heb genomen kom ik 1 uur 's nacht (plaatselijk tijd)aan.... Dat wordt heerlijk op het vliegveld slapen met m'n matje en slaapzak, misschien zet ik m'n tent nog wel op omongestoord van mijn nachtrust te kunnen genieten:P

En om hethelemaal af te sluiten: Al zou ik bulken van het geld dan zou ik het nog op deze manier doen.... 'Into the wild!'

Tot over 2 maanden!

Rick

Reacties

Reacties

Frank

Ik zie het al voor me.. Midden in de centrale hal van het vliegveld staat een tentje met Nederlandse vlag en een bordje "do not disturb"!

Gera

Veel succes en doe voorzichtig. Tot over 2 maanden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!