I'm in Darwin

Na anderhalve week in het parelstadje Broome te hebben verkeerd was het (verplicht) tijd om verder te reizen, bestemming Darwin. Waarom verplicht? Woensdag 9 mei jl. ben ik door de politie aangehouden omdat ik geen gordel droeg. De boete voor het niet dragen van een gordel bedraagt maar liefst 500 dollar! Ik vertelde de agent geen geld te hebben om deze boete te betalen (als ik het geld wel zou hebben zou ik overigens ook niet betalen) Ik plaats van de boete kreeg ik een gele sticker om m'n vooruit met de tekst: 'defect notice'. Ik moets binnen een week, voor woensdag 16 mei 17:00 uur me bij een politiebureau melden (Na dit tijdstip mocht ik niet meer in Western Australia rijden). Dit om aan te tonen dat ik vier nieuwe banden onder m'n busje heb laten zetten en nieuwe voor- en achterlichten heb. Deze algehele(!) keuring zou me ook nog eens 100 dollor kosten. Ik kon van te voren al vertellen dat er nog meer mis zou zijn met de auto... Oplossing: 'm peren uit Western Australia, op naar de staat Northern Territory!

Voor de trip naar Darwin had ik drie Duitsers meegenomen, Sven, Chris en Melanie. Sven en Chris zijn, netzoals ik gek van voetbal. Dagelijks en potje voetballen met Duitsers stond in eerder geval op het programma. Naast voetbal stonden de Kimberleys en Litchfield National Park op het programma. De Kimberleys is een gebergte in het noorden van de staat Western Australia. Door dit gebergte zijn we gereden op weg naar de grens, deze moest ik tenslotte voor woensdag 17:00 uurpasseren. Wat voor ons een grote verrassing was is dat er geen 'goon' wordt verkocht in de Kimberley Area. Reden; de Aboriginals. Dit volk zorgt voor veel problemen in Australia vanwege hun drank- en drugsgebruik. De overheid heeft daarom besloten dat er geen 'goon' verkocht mag worden om ze nog enigzins in toom te houden. (Goon is goedkoop en je wordt er snel ladderzat van)

Het Litchfield National Park hebben we aan het eind van onze roadtrip bezocht. De mooiste bezienswaardigheden waren tocht wel de tientallen meters hoge watervallen. En in het kristalheldere water waser de mogelijkheid om te zwemmen. Er zaten gelukkig geen krokodillen meer, deze worden aan het eind van het regenseizoen gevangen en elders ondergebracht

Na twee fantastische dagen in het park ben ik afgelopen zaterdag in het tropische Darwin gearriveerd. Temperaturen liggen rond de 35 graden. Afkoelen in de zee kan helaas niet, vanwege de vele krokodillen die er zwemmen.... Komende dagen even bekijken hoe de werkgelegenheid hier is...

Groeten vanuit het zonninge Darwin!

Reacties

Reacties

hturksma@hotmail.com

Jij maakt de reis waar zovelen van dromen! Heb je ooit een max gesteld aan je reisduur of van plan zo lang als mogelijk te blijven? Geniet van je foto 's en verhalen! Have more fun!

Gera

Hoi Rick,
Fijn om te weten dat je goed in Darwin bent aangekomen.Heel veel SUCCES met werk zoeken,en pas op voor krokodillen. Ik hoop je gauw weer te spreken.

Rick

Mijn vliegtuig gaat half september naar Amsterdam, dan ben ik 10 maanden in Australie. Echter heb ik nog de mogelijkheid om de datum te wijzigen...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!