Half Way Up North!

Ruim twee weken geleden ben ik vertrokken vanuit Perth om naar Darwin te reizen. Momenteel ben net over de helft van de reis en aanbeland in het parelstadje Broome. Hier een verslag hoe en met wie ik hier ben geraakt:

Zoals jullie in eerdere verslagen hebben kunnen lezen heb ik de afgelopen 2 maanden met de 'Tilburger' Danny gereisd. Danny had in Perth besloten om ook een auto te gaan kopen. Enkele dagen voordat ik vertrok zijn we auto's wezen kijken en heeft hij een Toyota Tarrago gekocht, een busje van 22 jaar oud, een jaartje jonger dan mijn busje.... Een auto kopen was een rib uit zijn lijf gezien het feit hij nu bijna bankroet is. Werken moest hij, werken in Perth, maar de Tilburger had zin om naar Darwin te reizen ben zijn allerlaatste centen...

Aangezien ik al een advertentie op Gumtree had geplaatst en reisgenoten had verzamelt om diedesbetreffende dag te vertrekken,konden we niet van begins af aan samen richting Darwin vetrekken. Danny heeft toen in recordtempo 4 personen gevonden die met hem mee zouden reizen. Hij is toen 2 dagen later vertrokken dan mij. Waar ik de eerste dagen tijd heb gerekt en hij heeftgehaast zijn we elkaar in Monkey Mia tegengekomen. Overigens had ik driedames bij me; een Duitse, een Italiaanse en een Tsjechise. 'Ome Henk' had een Duitse, een Nederlandse en twee Zweedsedames meegenomen. In Perth zijn we twee Fransen gasten met een busje tegengekomen die wel mee wilden reizen , zij hadden een Engelse en een Finse bij zich. Dit Internationale convoy is na Monkey Mia gezamenlijk vertrokken richting Coral Bay.

Coral Bay staat bekend om zijn adembenemende koralen, het Ningaloo Reef. Dit reef is de tegenhander van het Great Barrier Reef aan de andere kant van Australie, alleen is het Ningaloo Reef minder toeristisch en zijn de koralen vlak bij de kust te bewonderen. Hier hebben wij, met zijn 13en, twee dagen doorgebracht. Wel had ik bijna een boete van 1000 dollar aan m'n broek voor illegaal vissen. Ik was met een zelfgemaakte speer van een tentstok het water in gegaan om te proberen een kreeft te vangen. Echter heb ik er geen gevangen, wat wel m'n geluk was...Hierdoor hadden ze geen bewijs dat ik aan het speervissen was....

Via de kust zijn we van Coral Bay naar Exmouth gereden. Rondom Exmouth zijn nog steeds te koralen van het Ningaloo Reef te bewonderen, deze is namelijk 280 kilometer lang. In Cape Range national Park voorbij Exmouth hebben we drie dagen vertoefd. De dames lagen op het strand te bakken, terwijl Danny, de Fransen; Jean en Jerome en ik gingen vissen. Danny was de meest gelukkige en haalden een soort rog van een meter lang en een andere roofvis uit het water.... Ze smaakten best!

Daarnaast kwamenDanny en ik er in dit Park achter dat we een paar potten hadden meegenomen, geen bloempotten, maar Lesbiennes. Mijn Italiaanse en Tsjechise bleken een relatie te hebben... Bij Danny bleek een Zweedse (welke hij erg leuk vond) en de Nederlandse pot te zijn. Alle dames hadden dit allang gezien, 'dat kun je toch zo zien?' Wij hadden niets door....

Overigens hadden we voor iedereeneen naam, zodat ze niet door hadden dat het over hen ging; Oostblokker, de Laars, Mijn fiets, Jouw fiets, Geheimpje, Kleine en Kari. Oostblokker en Laars hebben geen uitleg nodig. Mijn fiets, jouw fiets waren de Duitsers. (afgeleid van Jouw vrouw, Mijn vrouw), Kleine was het kleine Zweedse meisje (welke pot was). Geheimpje was de andere Zweedse, ze heet Sigrid (ff nadenken mensen) en Kari was de Nederlandse. Ze was nogal lang en Kari komt van de Kariboom welke een van de grootste ter wereld is.

Aangezien ik nogal een jankerd aan boord had, de Oostblokker. Had ik besloten om deze maar in Broome eruit te zetten. Ze jankte om alles en liep de hele dag met een chagrijnige smoelrond....

Na Exmouth zijn we nog naar het Kariniji National Park geweest, dit was tot nu toe een van de mooiste nationale parken die ik heb bezocht. Binnenkort even een nieuwe 'ad' op Gumtree zetten om nieuwe reizigers mee te nemen (bespaart weer bezinekosten),maar ik vermaak me best hier in Broome!

Excuus voor mijn taalgebruik en de groeten vanuit Broome! (Foto's staan op m'n Facebook account. Je kunt me vinden door m'n email-adres: rickfransen65@hotmail.com in de zoekbalk van Facebook te typen)

Reacties

Reacties

Joris *

Mooi verhaal weer, je bent ook niks verandert...

Arjanen Gera

Hoi Rick,
Is de italiaanse zonder vriendin achtergebleven?
Weer een schitterend verhaal,we wachten met smart
op de foto's. Rij en fiets voorzichtig!!.
(ps AJAX wordt vanavond gehuldigd)

Frank

4 heren, 9 dames, 4 pot, blijven er 5 over, jij vermaakt je wel haha. Mooi verhaal weer.
En zoals je ouders al zijn, Ajax heeft kampioenschap 31 binnen! 13 zeges op rij en een achterstand van 13 punten weggepoetst.
De meeste goals en de meeste doelpuntenmakers.
Met recht Kampioenen!

Aad

Rick wij zitten weer in de achillea gelukkig is het nog niet zo heet in de kas.
maar jouw verhalen zijn toch wel erg leuk en mooi om ze te blijven volgen.

groet, Aad

Rick

Ik mis 't voetbal in Nederland wel hoor, Ajax kampioen, Nederland misschien straks Europees kampioen...

@Aad: met die temperaturen hier heb je geen kas nodig, dagelijks een graadje of 35! Succes met de Achillea's, hopen dat ze er weer een mooi prijsje voor geven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!