Save some money!

Hier vanuit de hoofstad van Western Australia, Perth een update:

In mijn laatste verhaal hebben jullie kunnen lezen dat ik in het kustplaatsje Bunbury zat. Via de kust ben ik met m'n Tilburgse reisgenoot vorige week zondag in Fremantle aangekomen, door de bewoners ook wel 'Freo' genoemd. 'Freo' ligt zo'n 15 kilometer vanaf van het centrum van Perth enomdeze reden'camperen' we inhet stadje Fremantle.Ik sta met m'n busje in een park naast een outdoor cinema, echter zijn de muren niet zo hoog waardoor wij dagelijks gratis films kunnen kijken. Zo hebben wij de afgelopen week films als Carnage, A Few Best Men, Marilyn Monroe and The Rum Diary gezien...

Sindsdien rijden we 's ochtend dagelijksnaar de Botanic Gardens in Perth. Hier kun je gratis parkeren en er rijdteen gratisbus naar Perth CBD (Central Business District). En op 'gratis' dingen ben ik momenteel dol, want er is bijna geen werk te vinden in Perth. Echter kwam ik met wat berekeningen weltot de conclusie dat ik het financieel ga redden tot en met Sydney, mits ik onderweg niet te veel geld uitgeef....

Ten opzichte van de eerste 2 a 3 maanden leef iknamelijkeen stuk zuiniger. De grootste bezuiniging is dat ik nauwelijks nog bier drink, want dat is knetter duur!.... (Het voordeel hiervan is wel dat die nog lekkerder smaakt als ik er een drink!)

Ik heb dan ook besloten om na het weekend te vertekken naar Darwin. Om nog meer geld te besparen heb ik gisteren (10-4) een achterbank in m'n busje gebouwd, hierdoor kunnen er meer mensen mee rijden naar Darwin en worden de bezinekosten veel goedkoper. Netzoals ik deed voordat ik de Great Ocean Road ging rijden, heb ik een advertententie op Gumtree geplaatst. Hierin heb ik vermeld dat ik binnenkort een roadtrip naar Darwin ga maken, wie heeft er zin om mee te gaan? Voor de Great Ocean Road had ik een bus kunnen vullen met geinteresseerden, nu zou ik wel 2 bussen kunnen vullen! Dus deze week ben ik druk bezig met het ontmoeten van mensen die mee willen reizen naar Darwin...

Omeven op'gratis' terug te komen, afgelopen paasweekend was er in Fremantle het 'Street Arts Festival'. Dit gratis festival stond, zoals de naam al zegt.in het teken van street arts.Zondag hebben wij ons de gehele dag laten vermaken door verschillende straatartiesten vanover de hele wereld. De eerste act waar wij naar toe zijn geweest was van 'The Space Cowboy' Deze gozer heeft 11 records in het Guinness Book of Records op zijn naam staan. Zijn specialiteit is het inslikken van zwaarden, zo kan hij ruim 20 zwaarden tegelijk inslikken...(heeft hij overigens toen niet gedaan, hij kon daarna 3 dagen niet meer eten...) Ook deed hij een act met een 3 meter hoge eenwieler. Uiteraard moet iemand deze vasthouden om erop te klimmen....en ja hoor, ik werd uit de menigte gehaald omz'n fiets vast te gaan houden....(Ik kreeg overigens wel een applaus: Give it up voor Rick!)

Na deze malloot hebben we nog acts gezien van Rubberband Boy. Hij heeft het wereldrecord; 'het meeste aantal elastieken om je hoofd doen, 78 stuks'. Verzin het maar....(Dit deed hij overigens deze dag niet, hij ging niet verder dan 8, het zal welveel pijn doen...)

We hebben een act gezien van de 'Flochard'. Deze Fransman speelde een dronken zwerver...Hij had zelfs het lef om bij mensen uit het publiek een stuk haar af te knippen....Vervolgens zijn we naar de act 'Une Femme Exposee' van Abi Collins gegaan. Zij speelde de Russische oversekste Katinka, de personen met wie zij een act in Rusland deed zouden door de Tsjernobyl ramp zijn omgekomen.... En alsof het lot het zo bepaalde werd ik uit de honderden mensen uitgekozen om samen met drie andere gasten die act te gaan spelen..... We kregen van Katinka eerst een zakje met daarin een zwarte onderbroek met een gele ster erop van. Deze onderbroek moesten we aandoen, om vervolgens dat zakje in je onderbroek te doen.... Daarna moesten we ondere andere hoelahoep dansen enmet onze hoelahoep achter haar aan huppelen! Aan het eind van de act zong zij nog een nummer, wij stondachter elkaar met die hoepel in lucht, en via onze hoofden klom zij van voor naar achter over ons heen....Toen zij daarmee klaar was hing ze met beide benen om m'n nek met haar hoofd naar benenden... Gelukkig heeft die Tilburger zo gelachen dat die vergeten is om foto's te maken....Ik heb overigens nog wel een dollar verdiend omdat een voorbijgangster zei dat ik deze wel verdiende!

Momenteel slijt ik mijn dagen vooral in de Public Libery, gratis Internet! De enige tegenvaller is dat de kruiskoppeling van m'n busje het heeft begeven, deze wordt vandaag (11-4 en helaas niet gratis)gerepareerd, zodat ik hoogwaarschijnlijk maandag naar Darwin kan gaan rijden! Hierbij zal ik onderweg onder andere langs Denham rijden, hier worden wilde dolfijnen dagelijk met de hand op het strand gevoerd. Daarnaast zal ik enkele Nationale Parken aandoen, waaronder hetKimberley National Park, maar meer hierover in een later verslag als ik deze ook daadwerkelijk heb bezocht!

Cheers,

Reacties

Reacties

Het Thuisfront

Wederom een schitterend verhaal. Rick financiële steun
is onderweg!!!!!! groetjes mama

Rick

Maar ik red me voorlopig nog wel even hoor....! Ik geef gewoon niet zo veel uit.

Rick

Owja, ik heb m'n ticket overigens verzet naar 12 september, hij stond op 9 juni.

Willem Monsees

He Rick,

leuk man dit allemaal je kan een boek schrijven als je terug bent respect wat je doet kan ik niet zeggen van je weet wel.Ga zo door man one's in a life time
Gr Van Willem en Davey

floria

Hee rick wederom een mooi verhaal en veel vertier en plezier zoals wij het lezen , nooit verwacht van jou na onze korte maar mooie ontmoeting op schiphol in november , veel plezier nog en een goei reis verder. mensen uit delfzijl.

Frank

Hey Rick,
Hoe gaat het er nu mee?
Heb je de reis naar Darwin nog zonder panne kunnen doorstaan?
Gr, Frank

Rick

Hi Frank! Bussie rijdt nog uitstekend. Ben nu halverwege Perth en Darwin, in Broome. Ga over een paar dagen de laatste 2000 kilometer richting Dawin rijden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!