We're alsmost in Perth!

Zoals de titel al zegt; ik ben bijna in Perth. Momenteel zit ik in de kustplaats Bunbury, zo'n 170 km ten zuiden van Perth.

Vorige week dinsdag zijn Danny en ik gaan rijden vanuit Adelaide richting Perth. Deze roadtrip van ruim 3000 kilometer zit er dan ook bijna op. Een van de eerste bezienswaardigheden waar we naar toe zijn geweest was Streaky Bay. Hier ligt een grote zeeleeuwenkolonie. Een grote zeeleeuw had ik eerder in Devonport gezien, echter had ik nog geen honderden zeeleeuwen bij elkaar gezien (in hun natuurlijke habitat, en niet een verdwaalde in een park) Vanaf de kliffen kun je deze imposante beesten bewonderen. Echter leken het net allemaal kleine stipjes daarbeneden, waarop wij besloten (er was toch niemand) om daar benenden af te dalen. Glijdend van de rostenaf met enkele schaafwonden cadeau staje daar opeens tussen deze kolossen, echt gaaf gewoon!

Vervolgens zijn via Streaky Bay de 'outback' in gereden. Zo ligt hier de langste rechtste weg van Australie, deze is maar liefst 90 miles (146 kilometer). Langs deze snelweg, die de Nullabor vlakte doorkruist, is een ademnemende kust zichtbaar met tientallen meters hoge kliffen. Overigens was de benzine nogal prijzig, bij de roadhouses die om de 200 a 300 kilometer staan waren we ruim 2 dollar voor een liter kwijt. Dit is ongeveer 1,60 euro, in vergelijking met Nederland valt het dusnog reuze mee....

Eenmaal de 'outback' gepasseerd contstateer je hier en daar weer wat leven. Je zit dan ongeveer in het Zuid-Westen van Australie, hier staan onder andere de karribossen.In dit bos, genaamd: 'Valley of the Giants', staanenorme bomen die wel 90 meter hoog kunnen worden. In een van deze bomen heeft men zelfs ijzeren pinnen geslagen en een hutje in de top gemaakt. Vroeger werd dit door rangers gebruikt om bosbranden op te sporen, momenteel is de 'Diamond Tree' voor iedereen toegankelijk.

Via de kust zijn we langs schitterende stranden gereden. Hier is hier dan ook zeker de moeite waard om een duik te nemen. Hiervoor hebben we een snorkel en flippers aangeschaft om de oceaanbodem eens goed te bekijken. De mooiste vissen hebben we gezien in Busselton. Hier heeft men een steiger van 1,8 kilometer aangelegd. Onder deze steiger zijn zich op de houten palen diverse koralen gaan afzetten. Aan het eind van deze steiger is zelfs een obervatietoren gebouwd waar de toerist zich kan vergapen aan de tropische vissen, hiervoor moet men dan ook diep in de buidel tasten. Echter waren wij in het bezit van een snorkel, via de zee hebben we alles omzeild om zo kosteloos van de natuur te kunnen genieten.

Er zatdaar zoveel vis dathet onseen goed idee leek omde volgendedag te gaan vissen.We hebben die dag zoveel vis gevangen....Om de paar minuten trok je een vis omhoog. We hebben drie soorten vis gevangen, een daarvan was de 'leatherjacket' een aparte vis met een stekel op zijn kop en een soort gebit (hij was wel lekker op de bbq..) De andere soorten vis kenik niet, maar ze smaakten best!

Van het weekend zullen wij aankomen in Perth. Het belangrijkste wat mij daarte doen staat is werk vinden (voor Danny geldt overigens hetzelfde) Geen werk is geen geld en zonder geld geraak je niet ver......Ik zal jullie laten of ik werk heb gevonden en owja de foto's volgen later!

Arjan

Het klinkt allemaal heel mooi. We zijn helemaal niet jaloers of zo hoor. Succes met werk zoeken.

Rick

Ik zal even moeten afwachten hoe het in Perth allemaal loopt. Ik ga eens kijken of er ander werk is dan dat gefruitpluk, dan komt namelijk m'n strot uit...! (ook letterlijk, omdat je de hele dag dat fruit staat te eten)

Gera

Lieve Rick,
Als we 10 april de staatsloterij winnen,komen we langs.
Wat is het daar schitterend, en wat missen we je.
groetjes van het thuisfront